mandag 7. mars 2011

Vinterferie og slikt...

Jeg er akkurat komt tilbake til byen med stor "B"(haha), og selv om jeg har hatt ferie, så har jeg ikke vært på latsiden! Tvert imot! (Det hører vel til at jeg egentlig ikke har hatt vinterferie. Jeg har hatt "studieuke", så jeg måtte lese.. Litt... Men mest fordi jeg hadde en innlevering.) Ihvertfall. Reisetid og annen tid til overs har gått med til hele to prosjekter:



Dette er nok en kjøkkenklut. Men, se da! Den er ikke brettet! Den er på grensen til ren perfeksjon, og jeg trives igrunn best i grenseland (høhø.).















Den andre tingen jeg har strikket, er en hals til en god venn. "Ikke grå! Vær så snill", tryglet jeg. Jeg lokket med grønn, han var ikke vanskelig å be, og jeg løp fra butikk til butikk for å finne den perfekte fargen. Fem butikker ble besøk, hvis noen av dere lurte. Vet dere hvor pinlig det er å si "neeeeei, ikke helt sånn mørkegrønn. Litt mer mørk-militær-men-fortsatt-grønn-grønn"? Ikke? Var det jeg tenkte. Husfliden, sier jeg bare! Den perfekte grønn ble funnet, og resultatet ble ikke som jeg hadde tenkt... Selvfølgelig... Hørte jeg noen si "prøvelapp"?? I så fall; hold det for deg selv!! Her er ihvertfall resultatet:







(Jepp, jeg er både fotograf OG modell. For et talent...)








For spesielt interesserte har jeg brukt en strikkemetode som heter bambusstrikk, instruksjonsvideo finner du her. Garnet er MITU alpakka ull fra Rauma.





Jeg strikket ribbestrikk i fire omganger både opp og nede, for å unngå at halsen ruller seg.











Nå må du gjøre noe fornuftig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Wohooo! Fin hals, frøken! :D