tirsdag 17. mai 2011

JEG ELSKER 17. MAI

Helt sant!

Der jeg kommer fra er det egentlig tradisjon for å feire litt ekstra dagen før dagen. Har prøvd det et par ganger, og den eneste gangen jeg egentlig syntes det var noe var det året jeg var russ... Det passer meg utrolig dårlig å være ikledd flere meter med ull, og stå rett-opp-ned i flere timer i (ubehagelige) bunadsko dersom formen er litt redusert. Nei, takke meg til! Beste å være i form på en slik dag (derfor skriver jeg dette innlegget etter klokken er passert midnatt, og skjorten er fortsatt ikke strøket)! Jeg og to av jentene i kollektivet diskuterte denne store dagen. To av oss var samstemte om at denne dagen er helt fantastisk (hun tredje var litt negativ, så henne snakker vi ikke om...)! I Bergen er det full rulle hele dagen, med hovedprosesjon, tivoli, og fyrverkeri på kvelden. Litt som nyttår - bare ufattelig mye bedre! Jeg gleder meg!

I kveld skulle jeg egentlig trene. Så fant jeg ut at jeg heller burde lese, siden jeg har to eksamener om to uker. Derfor endte jeg opp med å se CSI mens jeg strikket på teppe til Strikkere sin utfordring i mai. Typisk ;)


Et babyteppe, størrelse prematur, i en herlig rødfarge. Det er vel ikke slik at babytepper må være i typiske "baby-farger"?

Nå må jeg få strøket den skjorta...

Oppdatering: Jeg har nå brukt over én time på å stryke skjorta - uten noe særlig vellykket resultat. Det kan visst føyes til den - etterhvert - lange listen over ting mødre kan best. Er det slik at man får uante superkrefter den dagen man blir mor?? ;)

1 kommentar:

Marit sa...

Utrolig kult bloggnavn :D Og jeg satser på at en får uante krefter den dagen jeg blir mor. Mine uante er rett rundt hjørnet nå. Blir bra å bare kunne ting.